ဘ၀ဟူသည္ ေမွ်ာ္မွန္းတမ္းေနသည့္ အသည္းႏွလံုး၏ ေႏွာင္ၾကိဳးမွ်င္မ်ားအေပၚ ပ်ာကသီ ျဖတ္သန္းသြားရင္း အလြမ္းေတးသီမွဳပါ (တဂုိး)

Sunday 4 September 2011

တစ္ကုိယ္ေကာင္း မဆန္မိဖို႔

ဒီကေန႔ ကမၻာ့တစ္၀ွမ္း ေနရာအႏွ႔ံလိုလို စီးပြားေရးႏွင့္ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနတဲ့ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာေတြ၊ အက်င့္ပ်က္ အဂတိလိုက္စားမွဳေတြ၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမွဳေတြ၊ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္မွဳေတြ၊ စီးပြားေရး က်ဆင္းမွဳေတြ စတဲ့ သတင္းမ်ိဳးစံုကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားေနရၾကရပါတယ္။ စီးပြားေရး ျပႆနာဟာ မၾကာေသးခင္က ျဗိတိန္ႏိုင္ငံမွာ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ လုယက္၊ဖ်က္ဆီး၊ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရျခင္းရဲ့  အဓိက အေျခခံတစ္ခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ BBC ျမန္မာပိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးထားၾကတာကိုလည္း ၾကားလိုက္ ရပါတယ္။ စား၀တ္ေနေရးကို ႏိုင္ငံတိုင္း သတိထားရမယ္ဆိုတာ သက္ေသျပရာေရာက္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားေတြရဲ့ စီးပြားေရး အက်င့္ပ်က္ အဂတိ လိုက္စား မွဳေတြ၊  အႏိုင္က်င့္မွဳေတြ၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္အတၱၾကီးမွဳေတြ စတဲ့အျပဳအမူေတြဟာ ႏိုင္ငံ မျငိမ္းခ်မ္း၊ မတိုးတက္၊ မၾကီးပြားျခင္းရဲ႔ အဓိက အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုၾကတာကို အျမဲတမ္းလို ၾကားေနရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံအေရး မွာလည္း စီးပြားေရးက႑ဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးၾကီးတယ္ဆုိတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းဆိုႏိုင္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ စီးပြားေရးသေဘာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္သားထိုက္၊စိတ္၀င္းစားဖြယ္ေကာင္းေသာ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ကို  ေဖာ္ျပလို၏။ မတူညီတူၾကတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ ႏွစ္ေယာက္ အေၾကာင္းပါ။
ပထမလုပ္ငန္းရွင္ကား  မိမိအလုပ္သေဘာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွန္ကန္တဲ့ Method နဲ႔ ခုိင္မာတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ရွိ၏။ အခြင့္အေရးကို ေအာင္ျမင္မွဳ၏ Key အျဖစ္ ယံုၾကည္၏။အခ်ိန္၏တန္ဖိုးကို ေလးစား၏။ Customer Is Always Right အဆိုကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံ၏။  Giving ႏွင့္ Taking ရဲ႔ ညီမွ်ျခင္းကို တန္ဖိုးထား၏။ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ေကာင္းစားေရး၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ျပီး၊ စာနာတဲ့စိတ္ရွိျပီး ကိုယ့္အလုပ္ကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ လုပ္ျခင္းသည္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ျခင္းတစ္မ်ဳိးဟု ခံယူထားသူပါ။
ဒုတိယလုပ္ငန္းရွင္ကား လုပ္ငန္းသေဘာထားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပထမလူ၏ အေတြးႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္၀ါဒကို ဆုပ္ကိုင္ထား၏။ Chance Never Comes Twice အဆိုကို ဂရုမစိုက္။ Time Is Money ကိုဟာသတစ္ပုဒ္ လိုသေဘာထား၏။ Price နဲ႔ Value ကိုဓာတ္ခဲြၾကည့္ဖို႔ စိတ္မ၀င္စားေပ။ Customer ရဲ့ အားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္၏။  ကိုယ့္က်ဳိးအတြက္ဆို သခ်ၤာတစ္ပုဒ္လို တြက္ခ်က္တတ္၏။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျပီး ကိုယ္က်ဳိး အတြက္ဆိုလွ်င္ ဘာမဆို လုပ္မည့္ လူစားမ်ိဳးျဖစ္၏။ အားငယ္သူကို အႏိုင္က်င့္ဖို႔လည္္း ၀န္ေလးသူမဟုတ္။ ေလာကကို ကိုယ့္အတြက္သက္သက္သာ အသံုးခ်ဖို႔ စဥ္းစားသူပါ။
ဒါနဲ႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ့ Theory ကို မွတ္ေက်ာက္တင္ ဆန္းစစ္ဖို႔ အေၾကာင္းေပၚလာ၏။
 ဒုတိယ လုပ္ငန္းရွင္ ထံသို႔ ေျမးအဘြားႏွစ္ဦး ေရာက္လာ၏။ သူတို႔နဲ႔အတူ ခြက္ၾကီးတစ္ခုလည္းပါလာ၏။ အဘြားအိုက စဆို၏  “ဟဲ့ သူငယ္ ဒီခြက္ၾကီးကို ယူျပီး အဘြားရဲ႔ ေျမးမေလးအတြက္ ေရြးတစ္ကံုးေလးေတာ့ ေပးစမ္းပါကြယ္  ဒီခြက္ၾကီးကေတာ့ ဘာမွတန္ဖိုးမရွိပါ ဒါေမမဲ႔ အဘြားမွာ ေပးစရာဆိုလို႔ေနာက္ထပ္ ဘာမွမရွိဘူး”။ သူ ခြက္ၾကီးကို အသာေလးျခစ္ၾကည့္၏၊ ထင္းကနဲ မ်က္လံုးျပဴးသြားျပီး၊ ရင္တဒုန္းဒုန္းခုန္သြား၏။ အေျခအေနကို အသာေလးထိန္းျပီး“ ဒီမွာ အဘြားအို ခင္ဗ်ားခြက္ၾကီးက ဘာမွတန္ဖိုးမရွိဘူး၊ က်ဴပ္ပစၥည္းနဲ႔ ဘာမွလွဲေပးစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး” ဟုေျပာျပီး ခြက္ၾကီးကို ေျမေပၚ ပစ္ခ်လိုက္၏။ 
ျပီးေတာ့ ၾကိတ္၍ေတြးေပ်ာ္ေနမိ၏ စိတ္ထဲမွာလည္း ေျပာေနမိ၏ ‘အင္း ခြက္ၾကီးကေတာ့ ေရႊခြက္အစစ္၊ ငါေတာ့ ပြျပီ၊ ပိုင္ျပီ၊ တန္ဖိုးက နည္းတာ မဟုတ္ဘူး’ သူ႔စိတ္ကူးနဲ႔ အေပ်ာ္ၾကီး ေပ်ာ္ေန၏။
မတရားနည္းကို အေျခခံထားေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မွဳသည္ အႏၱရာယ္ကို လယ္ေဆာင္လာမည္ဟူသည့္ သဘာ၀ နိယာမ ကို သူ သတိမရေတာ့ပါ။ မိမိဘ၀၊ မိမိအလုပ္၏ က်ဆံုးခန္းဆိုသည္ကိုလည္း သေဘာ မေပါက္မိ၊ ဒါနဲ႔ မရုိးသားတဲ့ နည္းကို အသံုးျပဳမိ၏။ ထြက္လာတဲ့ အေျဖက သူ ထင္ထားသလိုမျဖစ္၊ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေန၏။ ေမးခြန္းမွားေနမွေတာ့ အေျဖက ဘာတန္ဖိုးရွိအံုးမွာတုန္း ဆိုတဲ့ Theory ကိုသတိမထားခဲ့။ အသိကား ေနာက္က်ခဲ့ျပီ၊ ကိုယ့္လုပ္ရပ္က ကိုယ္နဲ႔ ထိုက္တန္သလို စီမံေပးသည္ကို နားမလည္၊ သူ႔ေၾကာင့္ သူ႔ေၾကာင့္ ဆိုျပီး ကိုယ့္အျပစ္ကို သူမ်ားအေပၚထိုးခ်ျပီး တစ္ဖက္သူကို ရန္သူတစ္ေယက္လုိ အျပစ္ျမင္ျပီး၊ ျပိဳင္ဘက္အျဖစ္ သတ္မွတ္မိ၏။ မ်က္ႏွာမလိုက္တတ္တဲ့ သဘ၀တရားသူၾကီးက ဆံုးျဖတ္ေပးသည္ကို သူနားလည္မွဳလဲြ၏။ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ရေကာင္းမွန္းမသိ၊ ေနာင္တမရ၊ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္လဲ သူ႔ကိုယ္သူ ျပဳျပင္ဖို႔ Second Chance ကိုမရယူႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
အမွန္တရား၏ အရသာကား သူ႔အတြက္ ခါးသီးသက္မွဳသက္သက္သာျဖစ္၏။ ေနာက္ဆံုး သူ႔ဘ၀သည္ ပူေလာင္၊ေၾကကြဲမွဳ တို႔ကိုရင္၀ယ္ပိုက္ျပီး အရံုဳးျဖင့္ ဇာမ္သိမ္းခဲ့ရရွာ၏။ မသာမာတဲ့နည္းကိုသံုးျပီး တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္မိျခင္းရဲ့ ရလဒ္ေပတည္း။
မိမိတို႔ လူမွဳအသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္လည္း အထက္ပါလူတန္းစား ႏွစ္ရပ္လံုး ပါ၀င္ေနၾကမည္သာျဖစ္ပါတယ္၊ သတိထားရမည္႔အခ်က္မွာ မိမိတို႔သည္ ဒုတိယလူတန္းစာရင္းတြင္ မပါ၀င္မိဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္အသိုင္းအ၀ိုင္းဘဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို ဒုတိယလူတန္းစား တစ္ဗို႔တည္းသမားအင္းအားစုေတြ မ်ားလာျပီဆိုရင္ အဲဒီႏိုင္ငံ၊အသိုင္းအ၀န္းဟာ ၾကီးပြား၊တိုးတက္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြဆုတ္ယုတ္ျပီး မလိုအပ္တဲ႔ ေတြျပႆနာေတြကို အျမဲလိုရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႔ေနၾကရမွာပါ။
ျမတ္ဗုဒၶဟာ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြကို အဓိကထား ေဟာေျပာခ်က္ထဲမွာ ဒါန-စြန္႔ၾကဲ ေပးကမ္းျခင္း၊ ပရိစၥာဂ- ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ျခင္းကို ရသင့္ရထိုက္တဲ့ စီးပြားေရး စတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို မွ်ေ၀ျခင္း၊ကူညီေထာက္ပံ့ေေပးျခင္းလို႔ ထပ္ဆင့္နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ားအက်ဳိးကို ကိုယ္က်ိဳး အတြက္သာ  အသံုးမခ်မိေအာင္၊ တစ္ကုိယ္ေကာင္း မဆန္မိေအာင္၊ ေလာကတၳစရိယ အမ်ားေကာင္းစားေရး  ဦးတည္တဲ့လမ္းစဥ္ကို မဆန္႔က်င္မိေအာင္ ေဟာေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မိသားစုမွ ဆင္းသက္လာတဲ့ျဖစ္လို႔ အုပ္ခ်ဴပ္သူလူတန္းစားရဲ့ သေဘာသဘာ၀ကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္စီးပြားေရး၊လူမွဳေရး၊ အုပ္ခ်ဴပ္ေရး စတာေတြနဲ႔ပတ္ျပီး က်င့္၀တ္ နီတိေတြကို ေဟာေျပာခဲ့ပါတယ္။ က်င့္၀တ္ စည္းကမ္း ကိုေတြ လိုက္နာလို႔ ၾကီးပြားတိုးတက္ေၾကာင္းသြားၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ အေၾကာင္းကို သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ပေဒသကၠရာဇ္စနစ္မွာေတာင္ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ေတြဟာ အမ်ားအက်ဳိး အတြက္  က်င့္၀တ္ စည္းကမ္း ေတြကို လိုက္နာခဲ့ၾကရင္ ဒီကေန႔ ယဥ္ေက်းျပီး တိုးတက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ေခာတ္မွာ လူ႔က်င့္၀တ္ နီတိေတြဟာ သက္မဲ့ရုပ္ၾကြင္းတစ္ခုလို ျဖစ္ေနျပီလားဆိုတာ စဥ္းစရာျဖစ္ေနပါတယ္။
ပံုျပင္ထဲကလို လဲြမွားတဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကို ဆုပ္ကိုင္ထားသမွ် လိုခ်င္တဲ့ အေျဖမွန္ကုိ ရဖို႔ ခရီးက အလွမ္းေ၀းျပီး ခုတ္ရာတစ္ျခား ခ်ပ္ရာတစ္ျခားျဖစ္ေနမွာပါ။ ဘာမွားေနတယ္၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္၊ ဘာျပင္ဆင္ျပဳျပင္သင့္တယ္ ဆိုတာ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့ လူသားတိုင္း ေ၀ဖန္စဥ္းစားႏိုင္ၾကမွာပါ။  It’s never too late to correct mistakes.( အမွားေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္မက်) ဟုၾကားဘူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုကို ေက်ာ္လြန္ျပီး အခ်ိန္ေႏွာင္းခဲ့ရင္ေတာ့ ရလာမည့္အေျဖက ဘယ္သူ႔အတြက္မွ မေကာင္းဘူးဆိုတာ အထက္ပါပံုျပင္ေလးက သက္ေသျပခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။

စီးပြားေရးလုပ္ရတာဟာ ျပိဳင္ပဲြတစ္ခု လိုပါပဲဟု မိမိႏွင့္ ရင္းႏွီးသည့္ မိတ္ေဆြထံမွ ၾကားခဲ့ရ၏။ မွန္မွန္ကန္ကန္ သဘ၀က်က် ျပိဳင္ဆိုင္လွ်င္ အဆိုးဟု မဆိုသာေသာ္လည္း၊ ဒီကေန႔ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ မမွန္မကန္ သဘာ၀ မက်တဲ့ နည္းကသာ မ်ားေနပံုေပၚ၏။ ျပိဳင္ပဲြႏိုင္တိုင္း ေအာင္ျမင္သူ တစ္ေယာက္လို႔ေတာ့ ပံုေသနည္းနဲ႔ ေျပာလို႔မရႏိုင္ပါ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ မိတ္ေဆြ အခ်င္းခ်င္း သဘာ၀ မက်တဲ့ နည္းနဲ႔ ျပိဳင္ဆိုင္မိၾကတဲ့အခါ မိတ္ပ်က္ၾက၊ ယံုၾကည္ေလးစားမွဳ ယိုယြင္းရ၊ ေနာက္ဆံုး တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး မေျပာႏိုင္ မေခၚႏိုင္ ထာ၀ရ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္သြားၾက၏။ ျပန္ေတြးမိတိုင္း ဒီေကာင္ ငါ႔ကို လူလည္က်တယ္၊ မရုိသားဘူး၊ ဖ်ံၾကတယ္ ဆုိျပီး စိတ္ထဲမွာ ေပါက္ကြဲျပီး အမွန္းတရားေတြ ထပ္ဆင့္ပြားမိ ၾက၏။ စားက်က္လုျပီး ရုိက္ၾက၊ခုတ္ၾကတဲ့ အကဲြအျပဲဇာတ္လမ္းေတြကိုလည္းၾကည့္ခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ အရွက္ရစရာအျဖစ္အပ်က္ေတြပင္။
မိမိရဲ့ မိတ္ေဆြက သူ႔ရဲ့ စီးပြားေရ Policy ကိုဆက္ေျပာပါတယ္၊ ကိုယ္ထံကို ေရာက္လာတဲ့ Customer ေတြကိုအျမဲတမ္း တေလးတစား တန္ဖိုးထား ဆက္ဆံတယ္၊ Customer နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ၾကားမွာ ယံုၾကည္မွဳတံထားဟာ အေရးသည္ဟုဆို၏ သူတို႔ေတြကို စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဆက္ဆံျပီးမွ သူ႔အက်ိဳး ကိုယ့္အက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ရတာ ပိုအဓိပ္ပါယ္ရွိတယ္၊ ကိုယ့္ဆီမွာ Customer ေတြလိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းမ်ဳိးမရွိရင္ ေတာင္၊ အေကာင္းဆံုး အၾကံဳေပးလိုက္တယ္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ေပါ့ ၊ ဒါဟာ ကိုယ့္ဆီကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဖိတ္စရာမလိုဘဲ ေရာက္လာမည့္ မိတ္ေဆြဟု ဆို၏။  မိမိလည္း သူ႔ Policy ကို ရာခိုင္ႏွဳန္းျပည့္ ေထာက္ခံမိ၏။ လုပ္ငန္းတိုင္းမွာ လုိအပ္ေနတဲ့ အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြဟု ယံုၾကည္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာပံုျပင္ေလးမွ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို သင့္ေတာ္သလို ထုတ္ယူျပီး လက္ေတြ႔မိမိတို႔ ဘ၀တြင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးခ်တတ္လွ်င္  မိမိႏိုင္ငံ၊လူမ်ိဳး၊ ပတ္၀န္းက်င္၊လုပ္ငန္းကို တန္ဖိုးျမွင့္ရာေရာက္ျပီး၊ မဂၢင္ (၈)ပါးတြင္ တစ္ပါး အပါ၀င္ျဖစ္တဲ့ သမၼာအာဇီ၀ (မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးေၾကာင္း ျပဳျခင္း) ဆိုတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ က်င့္စဥ္ကိုလည္း က်င့္ရာ ေရာက္ပါတယ္။
 ရယူျခင္းသက္သက္၌ ေအာင္ျမင္မွဳ၊ ေက်နပ္မွဳမ်ိဳးကို ရွာေဖြရမည္မဟုတ္၊ ေပးဆပ္မွဳ၏ တန္ဖိုး၌ သာ စစ္မွန္တဲ့ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မွဳမ်ိဳးကို ရယူ ရွာေဖြႏိုင္ရမည္ဟု ဗုဒၶ၀ါဒက လမ္းညႊန္းပါ၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေနရာတိုင္းမွာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမၾကံမိေအာင္ အတၱကို ပါးသည္ထက္ပါးေအာင္ၾကိဳးစား၍ မိမိအလုပ္မွ စစ္မွန္တဲ့ ေအာင္ျမင္မွဳမ်ိဳးကိုရျပီး ကိုိယ့္ကိုယ္ကို ေက်နပ္ႏွစ္သက္ ႏိုင္ၾကပါေစပါေစ၊၊၊၊၊၊၊၊၊

( စကားခ်ပ္။  ။ စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးထံမွ စီးပြားေရးအေၾကာင္းကို ဘာမသိ ညာမသိ နားေထာင္ၾကည့္မိရာကေန ကေလးငယ္မ်ား ဖတ္စာတြင္ပါရွိျပီး ေသာ “ေရႊးကုန္သည္ႏွစ္ဦးဇာတ္” ေတာ္ ကိုခ်ယ္မွံဳး ခံစားၾကည့္မိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment